Kokořín

Cena od: 300 Kč os./noc
Přidat hotel
Víte že…

Víte, že České Švýcarsko ukrývá největší skalní most v Evropě? Je jím Pravčická brána, která se objevila ve filmu Narnie.

Jak se k nám dostanete

Mapa s popisem cesty na Kokořín

Autem

Cestovat na Kokořín vlakem či autobusem hlavně o víkendech je poměrně problematické. Pokud však pojedete autem, dostanete se k hradu pohodlně hned ze tří směrů. Od Prahy přes Mělník, z Dubé a od Mladé Boleslavi.

Od Prahy před Mělník: Z Mělníka po silnici II. třídy č. 273 směr Chloumek, za nímž se můžete rozhodnout zda odbočíte vlevo, či vpravo. Vlevo pojedete do Kokořína mezi poli přes Střednici, Vysokou, Bosyni, Janovu Ves. Pokud odbočíte vpravo, pak asi po dvou kilometrech odbočte před železničním přejezdem u obce Lhotka doleva na Kokořínský Důl. Podle domorodců je tato cesta údolím Pšovky mnohem romantičtější.

Z Dubé: Druhou možností je jet směrem z Dubé do Mšena po silnici II. třídy č. 259. Když se asi 5 km od Dubé dáte vpravo přes Střezivojice, Dobřeň a Jestřebice, dojedete do obce Kokořín, která leží od hradu necelé dva kilometry. Nebo z Dubé můžete pokračovat až na Ráj a tam odbočit na Vojtěchov a dál do Kokořínského Dolu.

Z Mladé Boleslavi: Poslední variantou je cesta z Mladé Boleslavi. Odtud opět pojedete po silnici II. třídy č. 259 přes Bukovno, Katovice do Mšena, dále opět na Ráj, odbočíte vlevo na Vojtěchov a Kokořínský Důl.

Přímo pod hradem je možné zaparkovat auto. V sezóně si účtují 20 Kč za hodinu, po zbytek roku je parkování zdarma. Druhou variantou je popojet asi o km dál ve směru na Vojtěchov a zaparkovat auto po pravé straně v autokempu.

Autokemp Kokořín, Kokořínský Důl, provoz : květen – říjen, tel. 315 693 069

Do kopce k hradu 0,7 km budete však muset z Doliny po svých.

Autobusem

Z Prahy: Nejvýhodnější je asi cestovat z Prahy na Mělník a dál pokračovat některým z místních spojů, nebo přestoupit na vlak do Mšena a odtud do Kokořína pěšky asi 4,5 km po zelené přes Sedlec, nebo delší trasou po modré ze severu přes Pokličky.

Mapa turistických tras

Jízdní řády:
Mělník – Kokořínský důl (PDF), Mělník – Kokořín (PDF), Praha – Mšeno (PDF)

Z Mladé Boleslavi: Z Mladé Boleslavi je poměrně dobrý spoj do Mšena. Nebo můžete pokračovat autobusem až do Kaniny, která je od Kokořína vzdálená asi 3 km. (z Kaniny nevede do Kokořínského Dolu značená trasa, budete muset po silnici).

Mladá Boleslav – Mšeno (PDF), Mladá Boleslav – Mšeno – Kanina (PDF)

Z Dubé: Na cestě autobusem z Dubé je třeba přestupovat v Ráji, nebo dojít do Kokořínského Dolu pěšky po červené trase. Lemuje silnici, asi 5 km.

Jízdní řád:
Dubá – Mšeno, Ráj (PDF)

Vlakem

Jedinou železniční tratí, která se Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko alespoň dotýká, je jihovýchodní trať ve směru Mělník – Mladá Boleslav (076). Nejvýhodnější je asi vystoupit v Kanině ( do Kokořínského Dolu po silnici 3 km), ve Mšeně ( 4,5 km přes Sedlec po zelené turistické trase), nebo ve stanici Lhotka (do Kokořínského Dolu 7 km po červené turistické trase).